Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A jéghideg az igazi!

Olvasói vélemény | szerző: Exe Géza

2019.08.08. 08:08

A Coca-Cola köztudat-módosító kampányáról számos egyéb vonatkozása mellett az is elmondható, hogy az év marketinges baklövése. Hogy miért?

Emelje fel a kezét, aki szereti a meleg kólát!

Na ezért.

A marketing is csak egy szakma. Nem igényel akkora szakértelmet, mint mondjuk egy idegsebész munkája, de azért mégiscsak egy szakma. Aki kommunikációt tervez, nem árt, ha rendelkezik némi tájékozottsággal, mondjuk képben van azzal a környezettel, ahol a kommunikációját el akarja helyezni. Például egy iszlám országban kifejezetten szuicid ötlet a próféta zöld színében pompázó női cipőt hirdetni a tévében, mert a felháborodott igazhitű részecskefizikusok valószínűleg szimplán agyonverik érte a kedves alkotókat.

A keresztény kultúrában persze nem ilyen szigorúak a fogyasztói visszajelzések, de azért itt is lehet hülyeségeket csinálni. Mást ne mondjak, emlékezetes baklövés volt, amikor Dél-Amerikában forgalomba hozták a Mitsubishi Pajero terepjárót, ahol a helyi lakosság árkot röhögött a kocsi köré, ugyanis a Pajero nem csupán egy nagymacskafélét jelent arrafelé, hanem a krónikus önkielégítőket is ezzel a szóval jelzi a helyi szleng. És bizony kevesen akartak egy Mitsubishi „Önkielégítőben” mutatkozni az utcán. (Így lett a Pajero végül Montero a spanyol nyelvterületen.) Egy kis előzetes kutatómunka és a környezet tanulmányozása megkímélhette volna a Mitsubishit ettől a ronda és nem mellesleg drága blamától.

Hasonló helyzettel állunk szemben itt is. Adott ez a kereskedelmi kommunikáció trójai falovába bújtatott, homoszexualitást népszerűsítő kampány, ami kb. annyira vonzó egy átlagos, normális értékrendű ember számára, mint mondjuk a végbéltükrözés örömeit népszerűsítő, dokumentarista stílusú reklámfilm. Na, ebben a kampányban a végstádiumú szerepzavarban szenvedő Coca-Cola azt hiszi, hogy majd ő fogja megmondani a világnak, s benne nekünk, magyaroknak is, hogy mit kell gondolnunk a homoszexualitásról. Bevett eljárás szerint nem nagyon foglalkoztak a lokális környezettel, a globális projektet szokás szerint erőből letolták mindenki torkán, szigorúan a mások életébe soha, de soha bele nem avatkozó liberalizmus útmutatásait követve.

Csakhogy van itt egy-két helyi sajátosság.

Az egyik egy ősrégi Coca-Cola-reklámmal kapcsolatos. A Coca-Cola számos szlogent fogyasztott már el története során. Voltak emlékezetesek és kevésbé emlékezetesek. Magyarországon például „A jéghideg Coca-Cola az igazi!” mondat vált az egyik legemlékezetesebb szlogenné. Ki gondolná, de ez valamikor a múlt század '70-es éveinek vége felé, csaknem 40 éve volt használatban. De akkoriban annyira telibe találta a fejlett nyugati üdítőitalokban a szabadság leheletét megérző magyar néplelket, hogy gyakorlatilag szállóigeként beágyazódott a köznyelvbe. Még a mai fiatalok is tudják, hogy a „jéghideg az igazi”, pedig sosem találkoztak ilyen Coca-Cola-reklámmal.

A másik sajátosság pedig az, hogy a magyarországi homoszexuális közösség az angolszász nyelvterületen megszokottól eltérően nem a „vidám” (gay), hanem a „meleg” szót próbálja több-kevesebb sikerrel kisajátítani önmaga megjelölésére (egyébként német mintát követve).

Az emberemlékezet óta „jéghidegen igazi” termék és a „meleg” üzenet között feszülő ellentmondásra bizony rá kellett volna éreznie a Coca-Cola marketingcsapatának. De vagy a szükséges ismeretek híján, vagy az új, népátnevelői feladatba beleszerelmesedve nem vették észre, hogy miféle védhetetlen konnotációk bújnak meg itt. Vicces, hogy gyakorlatilag bármelyik üdítőitalukkal reklámozhatták volna a homoszexualitást Magyarországon, csak a kifejezetten jéghidegen ajánlott, melegen viszont horrorpocsék Coca-Colával nem. Ezzel aztán akkora magas labdát dobtak fel a homoszexuális lobbi egyre tolakodóbb propagandáját ellenző tábor számára, amit tényleg csúnya hiba lenne nem lecsapni.

Tehát akkor.

Kedves Coca-Cola! Kedves homoszexuális lobbi!

Meleg kóla?

Bocs, de nem.

Tudjátok, a jéghideg az igazi!

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a [email protected] címre.

 

OLVASTAD MÁR?

KOMMENTEK BETÖLTÉSE
Így tisztelegtek honfitársaink a 301-es parcellánál

Így tisztelegtek honfitársaink a 301-es parcellánál

Szerdán 1956 hőseire emlékeztek koszorúkkal, virágokkal, gyertyagyújtással és főhajtással a Rákoskeresztúri új köztemető 301-es parcellájánál. A megemlékezők között voltak az '56-os hősök leszármazottjai is.

Fáklyás felvonulással és koszorúzással emlékeztek a forradalomra Újbudán

Budapest XI. kerületében is az 1956-os forradalom és szabadságharc kitörésére emlékeztek a hagyománnyá vált fáklyás felvonuláson.

Forradalmi mobilapplikáció készült, felér egy időutazással

Az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeinek helyszíneit járhatjuk be a közelmúltban elkészült mobilalkalmazás segítségével.

Világszerte megemlékeznek a magyarok 1956 eseményeiről

Világszerte megemlékeznek a magyarok 1956 eseményeiről

A világ minden pontján megemlékeznek a magyar közösségek az 1956-os forradalom és szabadságharc eseményeiről. A korábbi évekhez hasonlóan, a Miniszterelnökség Nemzetpolitikai Államtitkársága által működtetett Kőrösi Csoma Sándor Program és Petőfi Sándor Program ösztöndíjasai idén is aktívan részt vesznek a megemlékezések szervezésében, lebonyolításában szerte a világon. Több helyszínen már az elmúlt napokban megkezdődtek az ünnepségek.

„1956 az internacionalista baloldal diktatúrája elleni lázadás volt”

1956 a szabadságszerető magyar nép lázadása volt az internacionalista baloldal diktatúrája ellen – közölte a Fidesz szerdán az MTI-vel.

’56

’56

Október 23-án minden évben kezembe veszek egy naplót, fekete borítójú, sárgás lapokkal teli, ceruzával írt aprócska zsebnaptár. Amennyire kicsi, annyira nagy a jelentősége a családom és az én életemben. A kézzel írt betűk a dédapám szavai. Romantikus alkat volt, papírra vetette élete legnehezebb hónapjait, amikor 1956-ban a kommunisták miatt el kellett hagynia a hazáját.

39 holttestet találtak egy kamionban Angliában

39 holttestet találtak egy kamionban Angliában

Harminckilenc holttestet találtak egy bolgár kamionban a délkelet-angliai Essex megyében – közölte szerdán a helyi rendőrség.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére