Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A jéghideg az igazi!

Olvasói vélemény | szerző: Exe Géza

2019.08.08. 08:08

A Coca-Cola köztudat-módosító kampányáról számos egyéb vonatkozása mellett az is elmondható, hogy az év marketinges baklövése. Hogy miért?

Emelje fel a kezét, aki szereti a meleg kólát!

Na ezért.

A marketing is csak egy szakma. Nem igényel akkora szakértelmet, mint mondjuk egy idegsebész munkája, de azért mégiscsak egy szakma. Aki kommunikációt tervez, nem árt, ha rendelkezik némi tájékozottsággal, mondjuk képben van azzal a környezettel, ahol a kommunikációját el akarja helyezni. Például egy iszlám országban kifejezetten szuicid ötlet a próféta zöld színében pompázó női cipőt hirdetni a tévében, mert a felháborodott igazhitű részecskefizikusok valószínűleg szimplán agyonverik érte a kedves alkotókat.

A keresztény kultúrában persze nem ilyen szigorúak a fogyasztói visszajelzések, de azért itt is lehet hülyeségeket csinálni. Mást ne mondjak, emlékezetes baklövés volt, amikor Dél-Amerikában forgalomba hozták a Mitsubishi Pajero terepjárót, ahol a helyi lakosság árkot röhögött a kocsi köré, ugyanis a Pajero nem csupán egy nagymacskafélét jelent arrafelé, hanem a krónikus önkielégítőket is ezzel a szóval jelzi a helyi szleng. És bizony kevesen akartak egy Mitsubishi „Önkielégítőben” mutatkozni az utcán. (Így lett a Pajero végül Montero a spanyol nyelvterületen.) Egy kis előzetes kutatómunka és a környezet tanulmányozása megkímélhette volna a Mitsubishit ettől a ronda és nem mellesleg drága blamától.

Hasonló helyzettel állunk szemben itt is. Adott ez a kereskedelmi kommunikáció trójai falovába bújtatott, homoszexualitást népszerűsítő kampány, ami kb. annyira vonzó egy átlagos, normális értékrendű ember számára, mint mondjuk a végbéltükrözés örömeit népszerűsítő, dokumentarista stílusú reklámfilm. Na, ebben a kampányban a végstádiumú szerepzavarban szenvedő Coca-Cola azt hiszi, hogy majd ő fogja megmondani a világnak, s benne nekünk, magyaroknak is, hogy mit kell gondolnunk a homoszexualitásról. Bevett eljárás szerint nem nagyon foglalkoztak a lokális környezettel, a globális projektet szokás szerint erőből letolták mindenki torkán, szigorúan a mások életébe soha, de soha bele nem avatkozó liberalizmus útmutatásait követve.

Csakhogy van itt egy-két helyi sajátosság.

Az egyik egy ősrégi Coca-Cola-reklámmal kapcsolatos. A Coca-Cola számos szlogent fogyasztott már el története során. Voltak emlékezetesek és kevésbé emlékezetesek. Magyarországon például „A jéghideg Coca-Cola az igazi!” mondat vált az egyik legemlékezetesebb szlogenné. Ki gondolná, de ez valamikor a múlt század '70-es éveinek vége felé, csaknem 40 éve volt használatban. De akkoriban annyira telibe találta a fejlett nyugati üdítőitalokban a szabadság leheletét megérző magyar néplelket, hogy gyakorlatilag szállóigeként beágyazódott a köznyelvbe. Még a mai fiatalok is tudják, hogy a „jéghideg az igazi”, pedig sosem találkoztak ilyen Coca-Cola-reklámmal.

A másik sajátosság pedig az, hogy a magyarországi homoszexuális közösség az angolszász nyelvterületen megszokottól eltérően nem a „vidám” (gay), hanem a „meleg” szót próbálja több-kevesebb sikerrel kisajátítani önmaga megjelölésére (egyébként német mintát követve).

Az emberemlékezet óta „jéghidegen igazi” termék és a „meleg” üzenet között feszülő ellentmondásra bizony rá kellett volna éreznie a Coca-Cola marketingcsapatának. De vagy a szükséges ismeretek híján, vagy az új, népátnevelői feladatba beleszerelmesedve nem vették észre, hogy miféle védhetetlen konnotációk bújnak meg itt. Vicces, hogy gyakorlatilag bármelyik üdítőitalukkal reklámozhatták volna a homoszexualitást Magyarországon, csak a kifejezetten jéghidegen ajánlott, melegen viszont horrorpocsék Coca-Colával nem. Ezzel aztán akkora magas labdát dobtak fel a homoszexuális lobbi egyre tolakodóbb propagandáját ellenző tábor számára, amit tényleg csúnya hiba lenne nem lecsapni.

Tehát akkor.

Kedves Coca-Cola! Kedves homoszexuális lobbi!

Meleg kóla?

Bocs, de nem.

Tudjátok, a jéghideg az igazi!

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a velemeny@888.hu címre.

 

OLVASTAD MÁR?

KOMMENTEK BETÖLTÉSE

Kína továbbra is elutasítja az azonos neműek házasságát

Kína jogi álláspontja szerint a házasság továbbra is egy férfi és egy nő köteléke – szögezte le egy kínai parlamenti szóvivő szerdán, kizárva, hogy Peking kövesse Tajvant az azonos neműek házasságának engedélyezésében.

Kiskorú lányokat erőszakoltak meg egy svéd fesztiválon, nem ez volt az első eset

Kiskorú lányokat erőszakoltak meg egy svéd fesztiválon, nem ez volt az első eset

Rajtuk kívül tucatnyian jelentették, hogy ismeretlenek zaklatták őket.

Tarlós: Karácsony felkészületlen és szavahihetetlen

Tarlós: Karácsony felkészületlen és szavahihetetlen

A harmadik ciklusára készülő kormánypárti főpolgármester szerint az egyetlen közös ellenzéki főpolgármester-jelöltről szóló elképzelés összeomlott. A városvezető felkészületlennek nevezte az ellenjelölteket, köztük Karácsony Gergelyt, az MSZP-Párbeszéd főpolgármester-jelöltjét az M1 szerda reggeli műsorában.

Elképesztő: levelet írt a polgármester egy focicsapatnak, mert túl hangosak a szurkolók

Nemcsak az edzések, de a mérkőzések hangereje is túl nagy Kozármislenyben a helyi polgármester szerint.

A propagandamentes

A propagandamentes

Ha nem is sokat, de azért elgondolkodtam, hogy érdemes-e írni Molnár Áronról. De ki az a Molnár Áron? Na igen, ezért gondolkodtam el. Mert nagyon-nagyon kevesen tudják, hogy kicsoda, és persze érthető, hogy nem tudják. De van benne valami tipikus, valami önmagán túlmutató. Ő nyilván hihetetlenül egyedinek érzi magát, pedig – fájdalom – messze nem az.

Indul az önkormányzati választás kampánya, összeszedtük a tudnivalókat

Indul az önkormányzati választás kampánya, összeszedtük a tudnivalókat

Szombaton kezdődik a hivatalos választási kampány, attól a naptól a választópolgárok már ajánlásokat is tehetnek a képviselőjelöltekre, azaz arra, hogy kik szerepeljenek a szavazólapokon.

Öttusa Világfesztivál Budapesten

2019-ben a világon először Felnőtt Öttusa-világbajnokságnak és Laser Run Világbajnokságnak ad otthont Budapest szeptember 2. és 8. között a Kincsem Parkban.

„A magyar nemzet közösséggé nemesedik”

Kiss-Rigó László szeged-csanádi püspök többek között a liberális demokrácia veszélyeire figyelmeztetett Washingtonban kedden, a helyi amerikai magyar közösség augusztus 20-i ünnepi szentmiséjén.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Adatvédelmi tájékoztató ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére