Ugrás a tartalomhoz
" Mi vagyunk Soros ellenzéke”
#ez történik
#Orbán Viktor
#belföld
#bevándorlás
#Soros György
#külföld
#fehér férfi
#demográfia
#sport
#Brüsszel
#vélemény
#tudomány
#terrorizmus
#egyetemimetoo

A jéghideg az igazi!

Olvasói vélemény | szerző: Exe Géza

2019.08.08. 08:08

A Coca-Cola köztudat-módosító kampányáról számos egyéb vonatkozása mellett az is elmondható, hogy az év marketinges baklövése. Hogy miért?

Emelje fel a kezét, aki szereti a meleg kólát!

Na ezért.

A marketing is csak egy szakma. Nem igényel akkora szakértelmet, mint mondjuk egy idegsebész munkája, de azért mégiscsak egy szakma. Aki kommunikációt tervez, nem árt, ha rendelkezik némi tájékozottsággal, mondjuk képben van azzal a környezettel, ahol a kommunikációját el akarja helyezni. Például egy iszlám országban kifejezetten szuicid ötlet a próféta zöld színében pompázó női cipőt hirdetni a tévében, mert a felháborodott igazhitű részecskefizikusok valószínűleg szimplán agyonverik érte a kedves alkotókat.

A keresztény kultúrában persze nem ilyen szigorúak a fogyasztói visszajelzések, de azért itt is lehet hülyeségeket csinálni. Mást ne mondjak, emlékezetes baklövés volt, amikor Dél-Amerikában forgalomba hozták a Mitsubishi Pajero terepjárót, ahol a helyi lakosság árkot röhögött a kocsi köré, ugyanis a Pajero nem csupán egy nagymacskafélét jelent arrafelé, hanem a krónikus önkielégítőket is ezzel a szóval jelzi a helyi szleng. És bizony kevesen akartak egy Mitsubishi „Önkielégítőben” mutatkozni az utcán. (Így lett a Pajero végül Montero a spanyol nyelvterületen.) Egy kis előzetes kutatómunka és a környezet tanulmányozása megkímélhette volna a Mitsubishit ettől a ronda és nem mellesleg drága blamától.

Hasonló helyzettel állunk szemben itt is. Adott ez a kereskedelmi kommunikáció trójai falovába bújtatott, homoszexualitást népszerűsítő kampány, ami kb. annyira vonzó egy átlagos, normális értékrendű ember számára, mint mondjuk a végbéltükrözés örömeit népszerűsítő, dokumentarista stílusú reklámfilm. Na, ebben a kampányban a végstádiumú szerepzavarban szenvedő Coca-Cola azt hiszi, hogy majd ő fogja megmondani a világnak, s benne nekünk, magyaroknak is, hogy mit kell gondolnunk a homoszexualitásról. Bevett eljárás szerint nem nagyon foglalkoztak a lokális környezettel, a globális projektet szokás szerint erőből letolták mindenki torkán, szigorúan a mások életébe soha, de soha bele nem avatkozó liberalizmus útmutatásait követve.

Csakhogy van itt egy-két helyi sajátosság.

Az egyik egy ősrégi Coca-Cola-reklámmal kapcsolatos. A Coca-Cola számos szlogent fogyasztott már el története során. Voltak emlékezetesek és kevésbé emlékezetesek. Magyarországon például „A jéghideg Coca-Cola az igazi!” mondat vált az egyik legemlékezetesebb szlogenné. Ki gondolná, de ez valamikor a múlt század '70-es éveinek vége felé, csaknem 40 éve volt használatban. De akkoriban annyira telibe találta a fejlett nyugati üdítőitalokban a szabadság leheletét megérző magyar néplelket, hogy gyakorlatilag szállóigeként beágyazódott a köznyelvbe. Még a mai fiatalok is tudják, hogy a „jéghideg az igazi”, pedig sosem találkoztak ilyen Coca-Cola-reklámmal.

A másik sajátosság pedig az, hogy a magyarországi homoszexuális közösség az angolszász nyelvterületen megszokottól eltérően nem a „vidám” (gay), hanem a „meleg” szót próbálja több-kevesebb sikerrel kisajátítani önmaga megjelölésére (egyébként német mintát követve).

Az emberemlékezet óta „jéghidegen igazi” termék és a „meleg” üzenet között feszülő ellentmondásra bizony rá kellett volna éreznie a Coca-Cola marketingcsapatának. De vagy a szükséges ismeretek híján, vagy az új, népátnevelői feladatba beleszerelmesedve nem vették észre, hogy miféle védhetetlen konnotációk bújnak meg itt. Vicces, hogy gyakorlatilag bármelyik üdítőitalukkal reklámozhatták volna a homoszexualitást Magyarországon, csak a kifejezetten jéghidegen ajánlott, melegen viszont horrorpocsék Coca-Colával nem. Ezzel aztán akkora magas labdát dobtak fel a homoszexuális lobbi egyre tolakodóbb propagandáját ellenző tábor számára, amit tényleg csúnya hiba lenne nem lecsapni.

Tehát akkor.

Kedves Coca-Cola! Kedves homoszexuális lobbi!

Meleg kóla?

Bocs, de nem.

Tudjátok, a jéghideg az igazi!

Ezt a cikket egy olvasónk írta. Amennyiben Te is kedvet kaptál, várjuk írásodat a [email protected] címre.

 

OLVASTAD MÁR?

KOMMENTEK BETÖLTÉSE
A 7 legdurvább bűneset 2019-ből, amit migránsok követtek el

A 7 legdurvább bűneset 2019-ből, amit migránsok követtek el

Hét eset, ami cáfolja a bevándorláspártiak „szeretetlázálmait”, és ami megmutatja a kőkemény valóságot a migránsokkal kapcsolatban.

Irán nem nyugszik meg, továbbra is bosszút tervelnek

Az Irán által tévedésből lelőtt ukrán utasszállító repülőgép tragédiája nem feledtetheti az amerikai erők által Irakban megölt Kászim Szulejmáni iráni tábornok „áldozatát” – jelentette ki Ali Hamenei ajatollah, Irán legfőbb vallási és politikai vezetője pénteken Teheránban a heti muszlim nagyimán. 2012 óta nem volt példa arra, hogy Hamenei vezesse ezt a szertartást.

Bakondi: hőkamerával, drónnal és radarral is védik a határt

Bakondi: hőkamerával, drónnal és radarral is védik a határt

Jelentős rendőri és katonai létszámmal, illetve komoly eszközparkkal őrzik a kerítéssel nem védett határszakaszt Bács-Kiskun megyében. A rendőrség hőkamerát, a Magyar Honvédség pedig drónt és radart is alkalmaz – mondta a miniszterelnök belbiztonsági főtanácsadója Hercegszántón pénteken.

Migránsokat soroznak be Líbiában

Migránsokat soroznak be Líbiában

Európába akarnak jutni, de csak a harcmezőig jutnak.

Ha van autód, ezekre figyelj télen!

Hasznos tanácsok a Veszprém Megyei Rendőr-főkapitányság jóvoltából.

Szijjártó: sikeres gazdaságpolitikához nincs szükség migrációra

Szijjártó: sikeres gazdaságpolitikához nincs szükség migrációra

Magyarország elmúlt tízéves politikája bizonyította, hogy sikeres gazdaságpolitikához nincs szükség migrációra – mondta pénteken Szijjártó Péter a Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezetnek (OECD) a bevándorlók integrálásával kapcsolatos miniszteri szintű tanácskozásán elhangzott felszólalásában Párizsban.

MÉG TÖBBET SZERETNÉK
A 888.hu a kényelmesebb böngészés érdekében cookie-kat használ. Részletes leírás ELFOGADOM
Vissza az oldal tetejére